Normalt skriver jeg ikke om besøg i butikker, men jeg havde en oplevelse i dag, som jeg er nødt til at dele med jer.
Skærbæk er en mindre by, og jeg støtter meget gerne op omkring butikkerne her. Derfor handler jeg som regel lokalt.
Mine indkøb til nytårsmenuen foregik da også i SuperBrugsen, hvor jeg bla. fik en super vejledning da jeg skulle finde de rigtige vine/champagne til middagen. Her finder man altid et venligt personale, der er villige til at hjælpe.
På vejen hjem skulle jeg forbi den lokale Imerco butik, hvor jeg skulle have byttet en gave. Der var en enkelt kunde i butikken og 2 ansatte, den ene ekspederede og den anden var ved at klare nogen returvarer. Der var en livlig snak mellem de ansatte.
Da det blev min tur, rakte jeg min vare med kvittering på, til den ene ekspedient, og var lige ved at skulle fortælle, at jeg gerne ville have den byttet. Men hov, det nåede jeg slet ikke, for hun havde meget travlt med at snakke med kollegaen om en arbejdsplan, og ikke så meget som kiggede på mig.
Så med min gave i hånden, stod de og diskuterede planen, mens jeg tålmodigt ventede. Jeg overvejede lige, om jeg skulle tage gaven igen, og gå. Langt om længe kom hun vist i tanke om, at jeg var der, og spurgte hvad hun skulle med gaven??
Ja hallo, spørger man ikke om det straks?
Jeg kunne så fortælle at jeg gerne ville have den byttet om til et par tallerkener, som de så desværre ikke havde. Der kom ikke nogen andre forslag, eller andet fra ekspedienten, så jeg vendte mig om og gik hen og fandt noget jeg også gerne ville bytte til.
Er det salgsteknik, at man ikke kigger på kunden, ikke spørger er venlig, og at kunden selv skal finde noget, - jeg havde nok forventet at der var blevet foreslået noget andet, eller at jeg kunne få et tilgodebevis. Men jeg var lidt rystet, over behandlingen, så det skulle overståes.
Jeg fik betalt de resterende 19 kr, og sagt farvel. Jeg følte, at jeg forstyrrede dem i en vigtig samtale, som ikke kunne vente.
Den ene skulle foresten starte på arbejde torsdag kl 08:55 og den anden vist nok kl. 11:15. Det ved jeg nu, og er måske også vigtigt at få at vide når man bytter en vare.
Om jeg kommer i Imerco igen?
Tja det gør jeg vel nok, men jeg overvejer det sikkert en gang inden jeg går der ind igen. Jeg har før handlet der, og fået en ok service. Og så griner jeg af scenen nu, og tænker at de nok var lidt "nytårs"-kåde, og det er jo også dejligt. Jeg er sikkert den eneste der har oplevet det.
Det skal lige nævnes, at det ikke har noget med selve kæden Imerco at gøre. Det er kun den ene butik jeg har oplevet det i.
Jeg ønsker jer alle, også de to unge kvinder i Imerco, et rigtigt godt Nytår!
Skriv din kommentar her